boek wel 1000 keer moe

Jaren geleden had ik een drukke leidinggevende baan en voor de buitenwereld liep alles op rolletjes. Toen werd ik moe, doodmoe. “Wel 1000 keer moe”, volgens mijn dochtertje. Diagnose: burn-out. Ik kon niet meer lezen, niet meer schrijven, maar wel tekenen. Met spuitbus, ecoline en waskrijt verbeeldde ik het veranderingsproces dat ik doorliep. Ik hoop dat mijn boek je herkenning en inspiratie biedt, ook als je niet bent opgebrand maar gewoon een beetje moe en je afvraagt of je wel echt de dingen doet die je wilt.

Bestelformulier

Reviews

‘Authentiek zijn, zonder dat gaat het niet, niet voor jezelf, niet voor je omgeving. De tekeningen in dit boek dagen je uit naar jezelf te luisteren, een gesprek aan te gaan, en helpen je zo om de waarden waar het je werkelijk om gaat weer scherp in het vizier te krijgen.’
Herman Wijffels, hoogleraar duurzaamheid en maatschappelijke verandering

‘Wat een prachtig boekje! Het doorkijken gaf me onmiddellijk een gevoel van ruimte en herijking.’
Jos Kessels, filosoof

‘Een prachtig boekje over een herkenbaar proces. Zonder opsmuk brengt Odette Meyer haar gevoelens en inzichten in beeld en de ontroerende kwetsbaarheid die haar werk kenmerkt getuigt van kracht. De tekeningen verwijzen naar wat echt in ons leeft en nodigen uit onze schijnwaarden overboord te zetten. Wel duizend keer moe is een impuls die ons weer verbindt met de werkelijkheid en dat voorziet in een onbetwiste behoefte! Een aanrader voor elke kunstenaar die op zoek is naar oprechte beeldtaal. Inspirerend voor eenieder die contact zoekt met zichzelf.’
Annette Kuyper, beeldend kunstenaar

‘Ik heb het boek meer ‘gevoeld’ omdat lezen en kijken voor mij niet weergeven hoe je door dit boek gaat. Ik ben van de ene in de andere emotie terechtgekomen. De beelden in dit boek inspireren me op zoek te gaan naar de moed om dingen achter te laten en het onbekende in te gaan. De wil is er bij mij en dat is de eerste stap!’
Marie-Louise van den Boogaard, docent wiskunde (in Quest)

‘Deze tekeningen zijn gewoon het leven zelf. Ze raken je daardoor direct en zetten je aan tot actie. Soms confronteren ze je ook met wat je misschien liever niet onder ogen ziet van jezelf.’
Rob Nederlof, kunst en reclame ACE